dimarts, 25 de juny del 2019

Nova cursa, per a mi, a La Canonja

  Hi ha tantes curses a casa nostra que molt sovint n'estreno. Vull dir que mai abans l'havia correguda. Com que diumenge de revetlla de Sant Joan, o sigui el 23 de juny, a la tarda, feia una transmissió de Volei Platja del Vichy Catalán Volei Tour, campionat de Catalunya, des de la platja d'El Regueral, a Cambrils, vaig buscar on fer una cursa diumenge al matí, que fos a prop de la zona. I vaig trobar el 10K, amb versió 5K per qui ho preferia, a La Canonja. Haig de reconèixer que mai no n'havia sentit a parlar. Ni de la cursa, ni de la població. Potser l'explicació és que La Canonja es va independitzar de Tarragona no fa tant. Des del 2010, exactament.  
Firmant-li el meu llibre a l'Albert Belmonte

   Em vaig trobar un poble molt acollidor, on el tracte al corredor em va semblar magnífic. Cursa molt ben mesurada, a més a més, un circuit compensat amb pujades llargues però no de molt pendent, però també força trams de baixades. Al circuit es donaven dues voltes. Sortida puntualíssima. Com un rellotge. Al segon !!
Vaig sortir ràpid, tot i que els primers metres eren en lleugera pujada. 1r Km: 4,35. Un excés per a mí, sense cap mena de dubte. Com que el dia havia començar tapat, no em va importar. Sempre estic a temps de "petar", vaig pensar. 2n Km: 4,46. Ja més normal i encara més el 3r i el 4t (5,02 i 4,56, respectivament) El pas pel Km 5, primera volta, va ser en 24m 21s. El marge per baixar dels 50 minuts era molt minso. A més, estava clar que pagaria l'esforç de la primera volta, especialment dels 2 primers quilòmetres. Per posar més dificultat, va sortir el sol i la calor va augmentar notablement. Anava observant quants segons tenia de marge a cada quilòmetre. No vaig baixar en cap moment de 5m/km en tota la segona volta. Els passos van ser 5,02-04-18-06-01. Però vaig aconseguir baixar dels 50 minuts!! 49,55 vaig marcar en el meu crono al creuar la línia de meta. La segona volta la vaig fer sensiblement més lenta, en 25m i 34s. Però vaig quedar molt satisfet. Ja sabeu els seguidors d'aquest blog que per mi, ara, fer menys de 50 minuts en un 10K és una molt bona marca.
  Després vaig estar una estona conversant amb els amics de Tarragona Fondistes, que em van fer unes fotos magnífiques !
El pas pel Km 5 (Foto: Tarragona Fondistes)
Els amics de Tarragona Fondistes
 
A la tarda, canvi d'escenari. Cap a Cambrils a transmetre el Volei Platja, com deia. Al costat del gran Dani Antolín, el seleccionador català femení. Un analista tècnic de luxe, us ho asseguro.
Transmetent el Volei Platja, amb en Dani Antolin i la camiseta de la Canonja! (Foto: Mònica Majoral)
  El cap de setmana que ve, nou doblet en perspectiva. Dissabte al vespre, la Cursa de Sant Muç, a Rubí, i diumenge al matí, la Hostrailric, cursa de muntanya de 12km, a Hostalric. Serà un doblet exigent, perquè la cursa de Sant Muç, la conec perfectament. Tot i ser curteta --6 quilòmetres--, la pujada fins més a munt de l'ermita, és dura i llarga. I la d'Hostalric, al ser un Trail, ja m'ho puc imaginar. Caldrà prendre-s'ho amb calma...