dimecres, 1 de maig del 2019

Poc a poc i bona lletra



Entrant a meta (Foto: Ximena Belén)
Això serà lent, però l'important són dues coses. La primera és que puc córrer, que ja està prou bé després del què he passat; i segona, que pas a pas, segon a segon, vaig millorant. Avui he corregut la cursa de 10Km de Montgat. Llàstima que li faltaven ben bé uns 200 metres per a la distància, però per a mi el més important és que he certificat una petita millora. El recorregut eren dues voltes a un circuit de 5 Km a la carretera nacional-II. Hi havia un parell de pujades, que lògicament es convertien en 4 al fer les dues voltes. He sortit amb l'Arcadi a un ritme alt per a mi, ara mateix, i que per a ell era un passeig. Anàvem a 4,55 m/km. El meu germà Manuel anava força més ràpid i ràpidament l'hem perdut de vista. Només el vèiem quan ens creuàvem. L'Arcadi parlava sense cap dificultat i a mi em costava força. Les dues pujades les he passades bé mantenint per uns segons el ritme per sota de 5m/km. Anàvem a 4,57-4,58. Quan hem passat el km 5, és a dir, al completar la primera volta, hem comprovat que el darrer quilòmetre era curt. Hem passat en 24m i pocs segons. Feia 900 metres. En la segona volta, a la primera pujada encara anava per sota de 5 m/km, però la segona ja m'ha costat més. No tant per la pujada en sí, sinó perquè després, a la baixada i al pla, ja no tirava com abans. El ritme aleshores era ja de 5m/km. Faltaven 2 km per a la meta i l'Arcadi se m'ha anat escapant paulatinament. Impossible seguir-lo. Sabia perfectament que jo anava al límit i, per tant, ni ho he intentat. M'he concentrat en mirar d'acabar en ritme global per sota de 5m/km. No ha estat possible, finalment. Segurament l'esforç a les pujades m'ha passat factura i he acabat els 9,8 Km de la cursa en 49m i 13s, cosa que significa un ritme de 5,01 m/km. Petit fracàs ? Què va! La setmana passada vaig estar transmetent el tenis al Barcelona Open Banc Sabadell --el Godó-- i només vaig córrer un dia. Fa 5 setmanes de l'últim 10K. Aleshores vaig anar a un ritme de 5,04. Va ser a Badalona, en una cursa completament plana. Avui he anat 3 segons més ràpid per km, per tant la millora és evident i, a més, tenint en compte les pujades. Molt content. La barrera dels 50 minuts en un 10K estic molt a prop de superar-la, doncs. Passet a passet, puc aconseguir-ho. Ara toca bàsicament descansar ja que diumenge correré la Marató d'Empúries. Objectiu: baixar de les 4h i 15m