diumenge, 12 de maig del 2019

Millor marca de l'any en 10K !!!

El rellotge no enganya...
       La veritat és que no m'ho pensava pas. Després d'haver fet 50 min 41s a Badalona el passat 24 de març, pensava que el meu marge de millorava pràcticament s'havia acabat. Com que els rodatges que faig, com a molt ràpid vaig a 6m/km, no pensava ser capaç de córrer més ràpid de 5m/km en un 10K. Avui he anat a Sant Quirze del Vallès a córrer el Memorial David Rovira, per a fer-hi els 10 quilòmetres. Era la 4a vegada que hi anava, però des del 2010 que no la feia, per una o altra raó. És una cursa a la qual es fan dues voltes i té algunes pujades llarguetes que es compensen bé amb un bon tram de baixada cap a la meitat del circuit. El meu objectiu era acostar-me al màxim als 50 minuts. No veia factible baixar d'aquest registre. He sortit ràpid, tant que l'Anna Cos m'ho ha fet notar. L'he deixada endarrera, però només eren focs d'encenalls. Ella, incombustible, com sempre, m'ha passat al Km 1 i s'ha anat allunyant paulatinament fins que l'he perdut de vista. Jo m'he centrat en la meva cursa. Les llebres de 50 minuts les tenia una mica darrera meu. L'objectiu era que no em superessin. He passat el 5.000 en 24min 33s. He pensat que no podria doblar i baixar de 50 min. El marge era petit, però com que m'agraden els reptes m'he proposat intentar-ho. Era qüestió d'anar calculant cada quilòmetre. El 6 l'he passat en 29,24 (36s de marge); el 7 en 34,50 (10s de marge). Hi havia la pujada més llarga. El 8 en 39,25 (35s de marge) Hi havia la baixada més llarga. El 9 l'he passat en 44,29 (31s de marge. Ja no se'm podia escapar !! I efectivament, he creuat la línia de meta en 49m 32s, 28 segons per sota dels 50 minuts. Contentíssim! Com deia, no m'ho esperava pas. Una gran jornada atlètica per a mi. Això vol dir que en un 10K pla, potser hauria estat capaç de fer un minutet menys, ves a saber... Magnífic !!
Ens ho vam passar molt bé amb en "Robi"
    El cap de setmana el vaig començar divendres al vespre amb la presentació de 100 Històries del Córrer, de Cossetània Edicionsa Sant Cugat del Vallès. Va ser un acte magnífic al Club Muntanyenc, entitat històrica de la vila vallesana, que va presentar el meu company i amic de la redacció d'esports de TV3, en Jordi Robirosa.

Vam fer un ple més que notable
     Tothom que va venir a la presentació s'ho va passar d'allò més bé. En Jordi i jo, també. Un gran dia. Per tant, cap de setmana ben complet !