diumenge, 19 de maig del 2019

Seguim millorant

Molt content ! (Foto: Ximena Belén) 
  Estava clar que el registre de la setmana passada a Sant Quirze del Vallès el milloraria ràpidament. Només 6 dies després l'he tornat a batre. Entenc que és el més normal, perquè els 10 Km de Sant Quirze tenen un perfil dur. En canvi, ahir a Mataró, el perfil era absolutament pla. A més el dia va acompanyar. Feia una mica de fresqueta, però molt agradable. Era el 10K emmarcat a la Mitja de Mataró, en un circuit que transcorria per la carretera Nacional-II. Vaig dissenyar una estratègia ben definida: anar a 5m/km durant els primers 7 quilòmetres i fer l'últim 3.000 més ràpid per mirar de baixar dels 49 minuts. Dit i fet. Em vaig arrecerar en el grup de 5m/km, amb una llebre que anava clavant els temps de pas, i d'aquesta manera em vaig protegir de l'aire que per moments era notable. Vam passar el km 7 en 34 minuts i 55 segons. Es tractava doncs, de fer els ultims 3 a 4,37-4,39 per guanyar almenys un minutet i millorar el registre de 49,32 de la setmana passada a Sant Quirze. Vaig accelerar i no em va ser complicat posar-me a bona velocitat. 4,40, 4,37 i 4,27, van ser els parcials de l'últim 3.000 i objectiu aconseguit ! 48,58 va ser el meu temps final als 10 Km. Un promig de 4,54 en el global de la cursa. I el que és millor: vaig tenir la sensació que hauria pogut mantenir una velocitat de creuer prou alta fins i tot encara que hagués canviat abans, al km 6, per exemple. En qualsevol cas vaig quedar molt satisfet. La progressió tinc per mi que és lenta, però segura. Com si ja no fos tant difícil baixar amb una certa facilitat dels 50 minuts. Molt content ! La cursa, sensacional. En Jaume Grau, de Zona Vip Events, i el seu equip, han dissenyat un recorregut molt favorable per a fer bons registres, això està clar. Felicitats !!!