dissabte, 9 de desembre del 2023

Com costa córrer a 5!

 

En ple esforç (Foto: Pako Beer)

 Amb l'Arcadi ho comentem sovint. Anys enrera, anar a 5 era trotar, escalfar... Ara és anar a ritme de competició, com abans anàvem a 4. És llei de vida. A mesura que fas anys, t'alenteixes, inexorablement. Dimecres 6 vaig córrer una cursa que intento no perdre'm mai: els 5 Km de Sant Andreu, que sempre es disputa el 6 de desembre. L'any passat vaig fer-la en 22:24. Sabia que no m'acostaria a aquest registre i em vaig posar com a objectiu baixar dels 24 minuts. Doncs vaig fer salat. No vaig ser capaç d'aconseguir l'objectiu ni de lluny. Encara bo que a l'últim quilòmetre vaig prémer l'accelerador. D'aquesta manera vaig acabar en 24 minuts i 58 segons, o sigui unes dècimes per sota de 5. I em va estranyar perquè just una setmana abans havia anat a 5 i poc a la Jean Bouin --10 quilòmetres-- per tant confiava en com a mínim, baixar a Sant Andreu, com deia, dels 24 minuts. Ni fart de vi... Què hi farem, si les cames no tiren més. Aviam què tal surt el 5K de Viladecans de la Sansi d'aquest diumenge dia 10 desembre. L'any passat vaig fer 22:59