diumenge, 24 d’octubre del 2021

Bombers, just el que volia fer!

 

Patint en l'últim Km, a la Via Laietana (Foto: Blog maldito)


       Després de l'actuació decebedora a la cursa d'El Prat del passat 26 de setembre, a Bombers volia fer-ho bé. Feia 4 anys que no corria aquesta cursa emblemàtica. La d'avui era la meva 10a participació. Les bones sensacions que em va deixar la mitja de Barcelona una setmana abans feia augurar que, possiblement, avui podria ser un bon dia. Igual que fa una setmana hem fet amb l'Arcadi uns quants quilòmetres previs, 6 en total, per a sumar-ne més de cara a la Marató de Barcelona que ja està a tocar. Quan ens hem col·locat al calaix de sortida hem vist que les llebres de 50 minuts estaven uns metres darrera nostre. Ens ha semblat ideal pel nostre objectiu, que era fer sub50. L'estratègia que hem pensat era sortir tranquils, esperar que les llebres ens atrapéssin i a partir d'aleshores, seguir-les fins el 8 i deixar-les en els dos últims quilòmetres per baixar dels 50 minuts. 

     11.000 corredors són moltíssims i com que estavem en la tercera sortida, al principi hem anat molt lents. Km 1 en 5,23. A poc de superar-lo, les llebres dels 50 minuts ens han atrapat. Anaven espitades fent ziga-zagues sense parar, esquivant corredors més lents. Em costava seguir-les, especialment a la part de l'Av del Paral·lel, que tendeix a pujar. L'Arcadi semblava més còmode, fins i tot xerrant amb la Núria Salvat. Un cop arribats a la Gran Via, buscant el Km 5, la Núria ha marxat endavant i l'Arcadi seguia amb les llebres, fins i tot, a cops, uns metres davant d'elles. Jo tenia la sensació d'anar amb el ganxo. Amb prou feines aconseguia que no se m'escapessin més del compte. El Km 2 (5,13); el 3 (5,03); el 4 (4,50) i el 5 (4,52). Hem passat la meitat de la cursa en 25m i 44s. En aquell moment m'ha semblat del tot impossible poder recuperar els 44 segons de dèficit per baixar de 50m, ja que, com dic, no tenia bones sensacions. Però m'he dit que el repte era atractiu i que ho intentaria. I a fe de Deu que ho he intentat... i ho he aconseguit! Els parcials dels segons 5 km han estat boníssims per a mí: 4,33-36-36-39-18. El segon 5K l'he fet, doncs en 23,42,  2 minuts més ràpid que el primer 5.000. M'he quedat a escassament 16 segons de la millor marca de l'any en un 5K, feta a Sants el 9 de maig, en l'únic 5.000 que he corregut al 2021. I avui ha estat dins d'un 10.000, en la segona part de la cursa i amb 11 quilòmetres ja a les cames. Total que en el Km 8 he atrapat la Núria Salvat i he acabat amb uns per a mi magnífics 49m 07s. Per suposat, millor marca del 2021 superada de molt. L'anterior era de 51,30, aconseguida a Pineda, al juny. La Núria ha entrat en 49,13 i l'Arcadi en 49,37. I la meva germana Núria s'ha acostat a la seva millor marca. Ha fet 1h 1m i 53s

En resum, un gran dia, bons registres i bones sensacions!