dijous, 21 d’octubre del 2021

Tiradeta de cara a la marató a la mitja

  Diumenge vaig fer la mitja de Barcelona amb la intenció de fer una tirada llarga per a preparar la marató de Barcelona del 7 de novembre. És per això que vaig quedar amb l'Arcadi i el Carles Miras a les 7 del matí (la cursa començava a les 8,30h) per a fer 8 km previs suaus per a completar-ne 29. Vam anar petant la xerrada corrent tranquilament per la zona del passeig litoral. Agradabilíssim, la veritat. La meva intenció era baixar de 1h 55m.

A poc d'arribar a la meta (Foto: Txabi Albert)

S'hi va afegir en Xavi Sanz --que havia vingut corrent des de Badalona-- i tots quatre vam sortir a ritme de 2h (5,40m/km) L'Arcadi en tenia prou en baixar de les 2h. Vam anar tots quatre fins el km 4,5. En aquell punt el Carles va haver de plegar ja que li molestava el bessó. No va voler arriscar pensant en la Marató. Un quilòmetre més tard vaig haver d'aturar-me a fer un riu notable. Òbviament, l'Arcadi i el Xavi se'm van escapar. Quan em vaig reincorporar vaig augmentar una mica el ritme i en un km escàs vaig enllaçar amb ells. De seguida els vaig deixar endarrera i em vaig enfrascar en càlculs per veure si tenia opcions o no de fer sub 1,55. A l'haver anat més lent al principi i haver-me aturat, potser no seria fàcil; però era un repte que em va motivar. A partir del km 6 vaig augmentar el ritme (5,19).  El vaig mantenir i fins i tot millorar una mica en els següents (5,12-10-10-14-14-15) Quedaven 9 quilòmetres per a la meta i estava just just per baixar d'1,55. Vaig decidir posar una marxa més aviam què passava. El següents quilòmetres van ser fets a 5,06-06-16-09-4,54!!-5,13-08. Al 19 ja estava clar que baixava de 1h 55m. El 20 va sortir a 5,00 i el 21, amb els 97 metres de propina, a 5,08. Total, 1h 53m 39s. Quan vaig aturar-me pel riu, vaig parar el cronòmetre. El temps real va ser d'1h 54m 26s, o sigui també per sota de 1h 55m. Contentíssim! A més vaig fer el més intel·ligent. Sortir amb cap, o sigui lent, i fer una progressió molt positiva, no pas com a la cursa d'El Prat...

Diumenge 24 faré els 10km de Bombers, que serà l'última cursa abans de la Marató de Barcelona. Tenia previst fer el dia 31 els 5Km de la cursa de RAC-1 a Badalona, però crec que no podré per incompatibilitat laboral.