dilluns, 9 de novembre del 2015

M'esperava una miqueta més

Entrant a meta (Foto: E. Peiroten)
 Per segona vegada corria a Sant Feliu de Llobregat, però per primer cop hi feia allí un 10.000. La primera vegada que hi vaig anar, al 2012, només s'hi feia cursa de 5Km. I recordo que em va sortir prou bé, perquè vaig baixar dels 20 minuts. Amb aquesta referència, certament pensava que podria fer un registre arregladet. Com que a Sabadell, el 18 d'octubre, havia baixat dels 45 minuts en un recorregut amb pujades, pensava que a Sant Feliu, pràcticament pla del tot, podria fer-ho bé. Doncs no pas. Coses que passen... Vaig sortir endarrerit, massa potser, però no vaig trobar obstacles perquè la via era prou ample. Tenia al costat, gairebé, la llebre de 45 minuts. La meva idea era anar amb ella i intentar deixar-la a partir de km 5. Impossible. Només donar-se la sortida, la llebre es va posar a esprintar, gairebé. Vaig calcular, mirant el meu crono, que com a mínim es va posar a 3,30, o sigui 1 minut/km més ràpid del què li tocava. Jo em vaig posar al ritme marcat i la llebre s'allunyava ràpidament. Lògicament, la vaig deixar estar. Durant els primers 5 o 6 km vaig comprovar que duia un petit coixí de segons per baixar dels 45 minuts si mantenia la velocitat fins al final. Però no vaig ser capaç. Al final vaig entrar a la meta de la pista d'atletisme en 45 minuts i 23 segons. No vaig recordar-me de comentar el tema de la llebre. Devia haver arribat molt abans del temps demanat, dic jo... Vull felicitar, per cert, el meu company de TV3, Bernat Solé. Va baixar dels 45 minuts per primera vegada. Gran cursa, Bernat !  Em vaig trobar amb en Xavi Crespo, ex jugador de bàsquet del Barça i de la Penya, entre d'altres. Bon paio !! Sempre que ens veiem riem molt. Ara està a Sport Voyagers. Entreu a la seva web. Si sou corredors i us agrada viatjar, segur que hi trobareu coses interessants !
Amb en Xavi Crespo
  Segueixo el plànning d'entrenament per a la Marató de Tarragona del 17 de gener. Aquesta és una setmana que faré un grapadet de quilòmetres. Diumenge correré els 10 km de Les Franqueses. Ja els vaig fer l'any passat. Aviam si milloro una miqueta el crono, encara que ara mateix ho veig complicat...




4 comentaris:

Corredor de Fondo ha dit...

Hola Xavier,

Primer de tot, felicitats per el Blog tant collonut que tens. Segon, donar-te la raó en el tema llebre. Jo vaig baixar dels 40 i en el primer tram, anant en ritmes per sota de 40, en el revolt posterior al KM3 la tenia molt a sobre, cosa que em va estranyar molt.

Felicitats i a seguir endevant.

Xavi ha dit...

Què és el què et sembla tan bó del meu modest blog ? Per curiositat... En qualsevol cas, moltes gràcies, Andreu !

Corredor de Fondo ha dit...

En concret tots els resums que fas de les curses. M'agrada molt veure com la gent s'expressa un cop acabada la cursa. Normalment, la gran majoria de nosaltres en acabar acostumem a fer un resum en general de com ha estat i es interessant veure les opinions dels altres, perquè d'aquesta manera pots aprendre encara més. Ens veiem a Ripoll?

Xavi ha dit...

Ara treballo els caps de setmana i Ripoll em queda massa lluny.