diumenge, 1 de desembre del 2019

Figueres, una molt bona mitja marató

Arribada a l'esprint (Foto: M. Majoral)
     No l'havia correguda mai. La d'avui era la quarta edició. Ja feia un anys, però, que em rondava pel cap fer-la, però per una cosa o per una altra no hi havia pogut anar. Enguany van contactar amb mí quan va sortir el meu llibre, o sigui al febrer, i ja me la vaig anotar a l'agenda. Els organitzadors de la Mitja de Figueres, amb la grandíssima Montse Rigall, no són amables, no... el següent!  Tot facilitats; em van buscar un hotel meravellós, vam dinar de fàbula, vaig poder presentar el llibre a la Fira del Corredor... què més podia demanar ? Doncs que no fes tramuntana i que no ens mullèssim. I que no fes fred. Doncs dit i fet! Dia senzillament espectacular per a córrer. Efectivament, la mitja de Figueres és molt plana, una de les més planes de Catalunya, sens dubte. Tenia la curiositat de veure si podria rendir tant bé com a la mitja de Lleida (1,46,34) o com a la Jean Bouin, on em vaig haver de parar i tot per fer un resset.
Amb la Montse Rigall, a la presentació del llibre (Foto: M. Majoral)
    D'entrada no em volia excedir en la sortida, que és en baixada, i que no em passés com a la Bouin, on després ho vaig pagar amb escreix. M'he col·locat exactament on em tocava: amb la llebre de 1h 50m, perquè el què volia era anar a aquest ritme i, si em trobava bé, en un moment donat, anar-me'n. He seguit el pla de cursa com si fos una llei. He notat, però, que no anava tant còmode com a Lleida. Malgrat això, en el km 7,5 he decidit deixar el grup i veure com resultava la cosa. Circulàvem al voltant de 5,10 m/km. M'he posat a 5-5 i poc i m'he escapat amb facilitat. Tenia el dubte de si aguantaria, donat que encara quedaven gairebé 2 terços de cursa. M'he anat motivant atrapant els corredors que tenia per davant, cosa que, a més a més, m'ha permès mantenir un ritme rapidet. De tant en tant mirava endarrera per veure on estava el grup d'1h 50m. Poc a poc els he anat distanciant.

Gran ambient a la fira del corredor, on vaig presentar el llibre (Foto: M. Majoral)
He mantingut un nivell prou bó i he acabat en 1h 48m 7s, a 1m i 33s del registre de Lleida. Tampoc està tant malament. Diria que està dins dels paràmetres normals. El que és important és que si en la primera part de l'any no era capaç de baixar de 1h 50m, ara puc baixar d'aquest registre en dues mitges fetes amb dues setmanes de diferència. Potser sí que aconseguiré tornar a córrer una mitja per sota de 5m/km. No em falta gaire, però encara queda... Veurem. La d'avui era la meva cursa número 779, la 132a mitja, la 40a cursa del 2019, un any que espero acabar amb 47 curses. És a dir, aquest mes de desembre en tinc previstes 7 més. 5Km Sant Andreu (dia 6); 10Km Viladecans (8); 10Km Tossa de Mar (15); 10km Sant Sadurní d'Anoia (22); 9 Km Riu Ripoll (26); 10Km Badalona (29); Sant Silvestre-Nassos (31). Potser igual puc afegir la del Gall d'Indi, de Capellades (25) I si el 31 no treballo, igual puc fer doblet i fer una altra Sant Silvestre al matí. Serien 9 curses l'últim més de l'any. O sigui que si tot surt bé, em quedaré ben aprop de les 800 curses. Espero arribar a aquesta xifra cap a l'abril del 2020.
 
   Per si algú l'interessa l'esprint en imatges, aquí el teniu. Ja us aviso que no espereu gran cosa...