diumenge, 29 de setembre del 2019

Cap de setmana habitual

El sol ha apretat. Amb l'Albert Navarro. Hem estat les llebres dels 55 minuts (Foto: A.Navarro)
D'un temps ençà un "cap de setmana habitual" en mi és aquell en què faig una presentació del llibre i corro almenys una cursa. I aquest ha estat un cap de setmana d'aquestes característiques. Divendres vaig estar al  Pla del Penedès per presentar les "100 Històries del córrer" --ja porto 24 presentacions i encara me'n queden unes quantes-- i avui diumenge he corregut la Cursa de la Mercè per 12a vegada. L'amic Isidre López em va convidar a presentar el llibre amb motiu de la presentació  de la cursa de muntanya Penedès Challenge 360, una iniciativa que té al darrera molta gent de la comarca del Penedès --bons vins i caves i grans corredors-- com per exemple la Mònica Aguilera, guanyadora de la Marató des Sables del 2010, ni més ni menys. Vaig conèixer en Biel Ràfols, de Salomon, un dels càmeres habituals que ens mostra les curses que fa en Kilian Jornet. Sempre m'havia preguntat qui hi havia al darrera d'aquelles impressionants imatges, i ara ja ho sé. Un crack !
Presentant el llibre al Pla del Penedès (Foto: M. Majoral)
Vam fer la presentació del llibre i després vaig compartir taula rodona sobre el tema "Les xarxes socials i el periodisme actual". Molt interessant.
Amb en Ramon Beltrà, abans de començar.  La banderola no m'ha molestat gaire 

   I com dic, he completat el cap de setmana corrent la Cursa de la Mercè. Era la 12a vegada que la corria, si bé ara feia 3 anys que no la feia, per un o altra raó. Aquest 2019 em venia que ni pintada. Una setmana abans de la Marató del Priorat no volia fer cap cursa que fos massa dura per a mi. En Josep Lluís Blanco, el president de La Sansi, que porta l'organització tècnica de la cursa, em va oferir la possibilitat de fer de llebre de 55 minuts. Bé, primer em va dir que fes de 52 minuts. Em va semblar que era massa ràpid per a mi, ja que enguany el màxim que he corregut en un 10K ha estat en 48 minuts. Volia més marge i vam acordar que faria els 55 minuts, o sigui, a 5,30m/Km. Dit i fet.
  El meus parcials han estat:
 
             Temps de pas            Temps acumulat     Temps acumulat que hauria d'haver fet

Km 1:          5,38
Km 2:          5,27                        11,05   (+5)                           11,00
Km 3:          5,26                        16,31   (+1)                           16,30
Km 4:          5,12                        21,44   (-16)                          22,00
Km 5:          5,24                        27,09   (-21)                          27,30
Km 6:          5,43                        32,52    (-8)                           33,00
Km 7:          5,29                        38,21    (-9)                           38,30
Km 8:          5,28                        43,47    (-12)                         44,00
Km 9:          5,29                        49,16    (-14)                         49,30
Km 10:        5,31                        54,48    (-12)                         55,00

Total:          54,48

     Per ser la primera vegada que feia de llebre oficial no ho he fet pas tan malament, si bé és cert que m'he accelerat en el Km 4 (5,12) i després no he estat capaç de quadrar-ho en el global. He intentat alentir-me en el Km 6 (5,43), però hauria d'haver fet almenys un altre quilòmetre lent per quadrar el total. Però almenys he estat regular. Al final he entrat a meta tot just 12 segons abans del temps estipulat. Penso que és correcte.
L'últim cop que vaig baixar del 40 minuts a la Mercè. Era el 2006
      A la Cursa de la Mercè li tinc un apreci especial. És la primera que vaig córrer el 21 de setembre del 1997. En l'edició del 2006, ara fa ja 13 anys, la vaig córrer per últim cop per sota dels 40 minuts (39,52). Una gesta per a mi. A la setmana següent, ingressava, com estava previst, per a ser operat d'un tumor carcinoide al colon.
       Diumenge que ve, 6 d'octubre vaig a per la 55a marató del meu palmarès. Cap al Priorat falta gent !!