dijous, 7 de desembre del 2017

Millorant a Sant Andreu

Km 2, aproximadament (Foto: David Patán)
  No sóc molt donat a córrer curses curtes. De les 708 que porto a dia d'avui, només n'he fet 38 de 5 quilòmetres. En 20 anys corrent, no és gaire. És clar també que fins fa relativament poc temps, les curses d'aquesta distància no proliferaven tant com ara. Un dels 5.000 popular més veterans és el del barri de Sant Andreu, que sempre es fa el 6 de desembre. El vaig fer per primer cop al 2007 amb uns 19m 21s i, per una cosa o altre, no hi vaig tornar fins l'any passat. Aleshores vaig fer 21m 42s. Per tant, l'objectiu d'enguany era veure si seria capaç de millorar aquell registre. Sortida una mica estreta, però de seguida es gira a la dreta deixant la Rambla de Fabra i Puig i hi ha una mica més d'espai. Vaig sortir molt endavant i això em va permetre fer els dos primers quilòmetres molt ràpid. No vaig veure el primer punt quilomètric, però sí el segon, i vaig marcar 8m 12s (promig de 4,06) Ràpid per a mí. Una mica després del km 1 la Linda Arnott em va passar. Em vaig enganxar a ella, però era massa ràpida per a mi. Això ja em semblava més normal, que no pas el què va passar diumenge a la cursa contra el càncer, quan la vaig superar.
    Em vaig oblidar d'ella i jo a la meva. El tercer quilòmetre el vaig passar en 4,22. Una mica lent, però veia que no em passava ningú i jo anava atrapant corredors; per tant, bones sensacions. I això que el pas pel km 4 vaig marcar 4,31. Mal registre. En l'últim mil, vaig intentar compensar-ho. Ni que fos una mica: 4,23. Total, sumant-li les dècimes, 21m 30s. 12 segons millor que fa un any. Encantat ! Per cert, la Linda Arnott va fer 20,57.
   Demà dia 8 de desembre, torno a córrer a Tona, on sempre es corre el 8 de desembre. Serà el segon cop. La vaig fer al 2009.