diumenge, 24 de febrer del 2013

Bon test la Maratest


Mai no havia fet una cursa de 30 Km. Evidentment sí que he fet tirades llargues d'aquesta distància, fins a 32 Km, però no en format cursa. L'experiència ha estat magnífica. La idea que van tenir els organitzadors de fer una cursa així a tres setmanes de la marató de Barcelona, em sembla genial. I no dec ser l'únic perquè han tingut una gentada de por. És infinitament millor fer una tirada llarga d'aquesta manera que tú sol. A més a més, recrea de manera exacte les condicions d'una marató, tret de la distància, evidentment, i això t'ajuda a calibrar realment en quines condicions estàs per a la gran cita. És una autèntic test, en definitiva. En el meu cas hi havia l'afegit de veure com respondria l'isquiotibial de la cama dreta que fa 10 dies que em toca els nassos i que em va impedir diumenge passat còrrer la mitja marató de Barcelona. Des d'aleshores, la sessió més llarga que havia fet fins avui era de 45 minuts, per tant del resultat d'avui podia treure bones conclusions.

Pocs metres després de la sortida
 Abans que l'isquio em fes la guitza, havia pensat sortir a ritme de 4,40, per mirar d'acostar-me al que traduit a la marató serien 3h i 20m, per millorar el registre de l'any passat a la marató de Barcelona (3h 22m) Però el senyor isquio mana i em va aconsellar ser més prudent. Ritme de 5m/Km. Dit i fet. A aquest ritme volia dir acabar la Maratest en 2h 30m just, una hora menys que a la Marató (3h 30m)
   He sortit amb l'Arcadi en el nombrós grup de 3h 30m. Era fàcil fer comptes. Cada 5.000 l'haviem de passar en 25m. En el primer he fet 25m 18s. Ha estat el més lent dels 6 parcials de 5 Km. L'explicació és clara: he perdut 30" en el Km 3,5 perquè m'he hagut d'aturar a treure'm una pedreta que em feia la guitza. Els dos parcials següents els he fet en 24,44 (10Km) i 24,43 (15Km). O sigui, que he passat la meitat de cursa en 1h 14m i 45s. Per 15s no clavo el temps ! Tot just començar la segona volta, amb el mateix recorregut que la primera, la llebre ha perdut una miqueta de velocitat. En el Km 16 m'he adonat que sense fer res de l'altre món, el grup de les 3h 30m s'anava quedant endarrera. Havia de prendre una decisió, seguir o esperar-los. Com que em trobava bé, he decidit tirar. De fet tenia pensat anar amb el grup fins el Km 25, però una de les gràcies de les curses de fons és anar canviant de tàctica, improvisar, segons l'estat en el que estiguis. Si estàs malament, no  improvisaràs: la cursa ja et posa al teu lloc. El parcial del Km 20 ha estat de 24,26. És a dir, estava fent una cursa en progressió, lenta però segura. I el parcial del Km 25 encara ha estat un pelet millor: 24,20. Aquest era el moment que m'havia prefixat per accelerar el ritme. Ho he intentat, però aquí sí que em deuen haver faltat quilòmetres d'entrenament perquè ja no he estat capaç. Amb tot el parcial ha estat de 24,52, encara per sota dels 25m. Total, he creuat la meta en 2h 28m i 19s, clarament per sota de les 2h 30m. La lectura que puc fer de la cursa doncs, és molt positiva. L'isquiotibial, tret d'alguns moments puntuals, no m'ha fet mal. Continua allà, com una molèstia que no aconseguiexo treure'm... L'Arcadi ha arribat poc després meu, també per sota de les 2h 30m
  Com ja he dit, la cursa està molt bé. I ben organitzada. El fet de tenir el pàrquing del Magic Badalona a disposició dels corredors i a més gratuït, s'agraeix moltíssim. En una cursa a l'hivern, amb temperatures baixes, poder preparar-te tranquilament sotacobert és magnífic !  L'unica cosa que miraria de millorar és alguns carrers que, pel volum de corredors, es fan estrets. Si la cursa augmenta de participants, que segur que sí, potser no hi cabrem... 
  La setmana vinent correré la Mitja Marató de Cambrils, última cita abans de la Marató de Barcelona, perquè el 10 de març no faré cap cursa. Serà la meva mitja marató número 100. L'any passat a Cambrils vaig fer la meva MMT amb 1h 29m. Va ser la prova definitiva que a la Marató de Barcelona podria sortir-me un bon temps, com així va ser. Enguany no sortiré al ritme de baixar de 1h 30m. Si fes 1h 32-33m ja estaria molt content. Veurem.                     

1 comentari:

Miquel Pucurull ha dit...

Mentre es tinguin il•lusions i s’acompleixin els objectius no cal preocupar-se de res. Vol dir que estem ben vius.