diumenge, 6 d’octubre del 2024

Estic encantat!

      La veritat és que no me'n sé avenir. Estic preparant la Marató de Lleida del 27 d'octubre. I resulta que gairebé sembla que estic preparant 10 mils, perquè he estat capaç, en dues setmanes consecutives, de baixar dels 50 minuts, quan pensava que ja era pràcticament impossible que ho aconseguís. Bé. El cas és que el 29 de setembre vaig córrer la cursa de la Mercè --cursa sempre especial perquè és on vaig debutar en el món del córrer-- i vaig acabar en 49 minuts i 40 segons. L'ajut de l'amic "Txapela" va ser fonamental. Em va tirar fins el km 6 per a què no baixés el ritme d'uns quants segons per sota de 5m/km. El marge era petit i sabent que al final quedava l'ascens d'El Paral·lel no creia que pogués baixar dels 50 minuts. En "Txapela" es va despenjar al km 6 ja que estava molt curt d'entrenament i no volia forçar. Quan vaig començar l'ascens vaig veure que era més curt del què em pensava i que si apretava les dents, igual aconseguiria baixar dels 50 minuts. Dit i fet. Com deia, 49,40 i més content que un gínjol.


Sortida de la Mercè (Foto: JL. Blanco)

     I el 6 d'octubre he tornat a Sant Andreu de la Barca a fer-hi el 10K de tardor. No el corria des del 2016. Aleshores vaig fer 46,42. A Sant Andreu de la Barca vaig còrrer per primer cop el 25 de maig del 1998. Aleshores era una cursa de 6,7 Km. Quan vaig tornar-hi, el 10 d'octubre del 2010 --el 10 del 10 del 10-- vaig completar-la en 44m i 10s i la millor marca la vaig aconseguir un any després, amb 41m i 54s.

      Bé. Amb aquests precedents i amb el sub50 d'una setmana abans a la Mercè, a més de saber que el circuit --al qual es donen dues voltes-- té alguns pendents notables, també baixades, tot sigui dit, no aspirava a fer-ho gaire millor que en 51-52 minuts. Abans de començar hem fet tres quilometrets d'escalfament amb l'Arcadi. Quan he començat, de seguida he vist que no em costava gens deixar endarrera la llebre dels 50 minuts. I he anat fent, aviam, si m'atraparia la llebre o no. Era un alicient. Tenia la llebre, però pel darrera, i en els girs anava veient si se m'acostava o no. He comprovat que la mantenia pràcticament a ratlla. Jo estava corrent a ritme de 4,55-4,58, fins i tot a les pujades. Això és el que m'ha animat a intentar fer un segon sub50 consecutiu. La primera volta l'he passat en 24m i 37s. El marge era petit, però era possible. I dit i fet: 2a volta en 24,53, 16 segons més lenta que la primera, però encara m'han sobrat 30 segons. He acabat en 49 minuts i 30 segons. Millor marca de l'any, superant en 10 segons el registre d'una setmana abans a la Mercè. Més no es pot demanar! 


A Sant Andreu de la Barca (Foto: Gabriel Miquel)

 

     Quan vaig començar a córrer, els 3 primers 10K (Sants, Mediterrani i Sabadell) els vaig fer en 49 minuts. En tres diumenges consecutius. Que 27 anys després encara sigui capaç de fer-ne 2 de seguits també en 49 minuts, la veritat és que m'omple d'alegria.



Seguim!!