dimecres, 25 de maig del 2016

Com ha canviat la cursa de Nou Barris !

Arribant a la meta, a la pista de Can Dragó (Foto: web cursa Nou Barris)
  Feia 5 anys que no la feia. I hi he trobat molts canvis. D'entrada cal dir que la cursa no és ni de bon tros tan costeruda com abans. D'aquesta manera els registres poden ser més bons, evidentment. De tota manera, diumenge, en la que era la meva 7a participació a la cursa de Nou Barris, hi vaig fer el meu pitjor registre. Però això no és culpa del recorregut --insisteixo, més favorable-- sinó, almenys en el meu cas, perquè els anys passen i, simplement, corro menys que abans. També entreno menys que abans, tot s'ha de dir.
   La infraestructura de la cursa em va semblar magnífica: pàrquing gratuït al centre comercial Heron City, amb tot allà mateix: el lliurament de pitralls, el guardaroba, i la sortida al Passeig Andreu Nin, un carrer ben ample, a tocar de la pista d'atletisme de Can Dragó, on estava la meta. Acabar una cursa en una pista d'atletisme m'agrada molt. Em sento una mica més atleta...
   Com que la setmana anterior havia baixat dels 45 minuts a La Maquinista amb l'ajuda de la gran feina de la llebre, a Nou Barris tenia d'entrada la intenció de més o menys fer el mateix. Al posar-me al calaix que em tocava vaig veure que uns metres per davant meu estava la llebre de 40m (seria l'únic moment que la veuria, lògicament), i uns 30 metres per darrera meu, estava la llebre dels 45 minuts. Vaig pensar que ja m'agafaria i que aleshores aniria amb el grupet i, com la setmana passada, ja intentaria apretar en l'últim quilòmetre.
   Ràpidament vaig veure que em trobava còmode corrent. No sabia que el recorregut havia canviat tant i que ens estalviariem la pujada llarguíssima del passeig de Valldaura. Vam pujar la Via Júlia, això sí,
S'ha de patir (Foto: web cursa Nou Barris)
però no és el mateix. El cas és que vaig passar els 3 primers km per sota de 4,30 (ritme de 45m) En concret vaig marcar 4,21-4,16 i 4,29. Aquest parcial i no veure la llebre dels 45 minuts trepitjant-me els talons, com m'ha passat a altres curses en què m'ha acabat superant, em va animar. Al veure que anaven passant els quilòmetres i els desnivells els anava superant sense massa dificultats i sense perdre massa ritme, vaig pensar en mirar de superar la marca de la setmana anterior (44,48). El pas pel 5.000 va ser de 22m 18s. Un marge tan sols de 12 segons perquè el 4 i el 5 els vaig fer en 4,37 i 4,34, respectivament. La part més dura del circuit, però, ja estava feta. Efectivament, el segon 5.000 en va sortir rodó: 4,34-11-15-35-23 per un parcial de 21m 58s !! Ostensiblement millor que en els primers 5 Km. Total, 44m 20s. I fet sense llebre. Encantat de la vida !! El GPS em va marcar 10km i 100 metres, per tant dóno la cursa per ben mesurada. Encabat, una mica d'aigua, cap al cotxe i... fins la propera cursa de Nou Barris. Com deia al principi em va encantar la cursa, no només per haver millorat el registre de la setmana anterior, sinó per tota la infraestructura. Felicitats als organitzadors !  Ah! i un gran encert, també, el polo tècnic en comptes de les habituals samarretes. Per variar ! ;-)