dilluns, 12 d’octubre del 2015

Aniversari a Sant Muç

En els últims metres (Foto: organització)
Aniversari perquè diumenge vaig cumplir la meva desena participació a la cursa de Sant Muç, a Rubí. Ésa la cursa de casa. Són 10 Km complicats perquè constantment s'està pujant i baixant. Una de les que en diem trencacames. L'any passat la vaig fer amb l'Arcadi i recordo que els 3 primers quilòmetres vam anar xerrant, distesament. És la part de la cursa més plana, abans de la gran pujada llarga de gairebé 2 quilòmetres, fins a l'urbanització de Sant Muç. Vaig fer, ara fa 1 any, finalment més de 48m 27s. L'objectiu d'enguany era superar aquest registre. Gairebé 400 corredors, dia esplèndid, temperatura ideal, tot perfectament organitzat per l'Esther Peiroten, com sempre. Després dels primers 3 km inicials pel casc urbà, s'arriba a la gran pujada que deia. Allí el ritme s'alenteix. Tant el Vicenç Solé com el Francisco Díaz Plata, habituals rivals a moltes curses, em van deixar endarrera clarament. Vaig pensar que el venir de la Marató del Priorat feia 8 dies explicava que em guanyessin amb facilitat. Cap problema. Jo a la meva. A l'arribar al km 5, amb gairebé tota la pujada llarga completada, anava uns quants segons per sota del 5m/km. Vaig passar en 24m i 40 i i escaig segons. Perfecte. Al 2014 havia superat els 25m en aquest punt. Després, la gran baixada fins a l'ermita de Sant Muç. Les posicions estaven ja molt definides. Ni aconseguia avançar ningú ni tampoc m'avançaven a mí. Nova gran baixada fins a la riera per encarar els 2 últims quilòmetres ja al casc urbà de Rubí. Un corredor se'm situa al costat i encara que intento deixar-lo intueixo que no em serà possible. En els últims 500-600 metres abans de la meta, amb una última pujada, em supera clarament. Observo que amb bon ritme se'n va cap a la meta; atrapa i supera al Francisco Díaz Plata. Un bon final. També em supera un corredor amb la samarreta del I run with Leiva, que em saluda al passar-me. Al final completo els 10 Km en 47 minuts i 26 segons O sigui 1 minut i 1 segon més ràpid que l'any passat. Encantat ! Repassant els resultats anteriors veig que és un registre de tant sols 6 segons més que fa 6 anys ! És clar que aleshores no vaig apretar com ahir. Però el registre és el què és.
Somrient per la càmera ! (Foto: Cándido Ferreiro)
  Al mirar les classificacions veig que el Vicenç Solé em va treure gairebé un minut --53 segons, exactament-- i el Francisco Díaz Plata, tan sols 6 segons. Penso que no és tant i m'animo, també. Gran avituallament a l'acabar, com sempre, un dels trets diferencials de la cursa de Sant Muç. I a més molt original i molt ben presentat. Gran feina al darrera. Tots aquests detalls es valoren molt. Moltes felicitats !

2 comentaris:

manuel ha dit...

Hola, Bonastre. ¿Sabes algo de porqué en el "Alguna pregunta més" de la tele no ponen vídeos de Mediaset?

Xavi ha dit...

Doncs la veritat és que ho desconec completament.