diumenge, 23 de febrer del 2014

Ni 15 ni 30. 21 Km

Una setmana després de la Marató de les Vies Verdes, de la qual em vaig recuperar molt ràpidament, he fet avui la Maratest, una magnífica cursa que, tot i que tan sols era la tercera vegada que es feia, té un gran éxit ja des de la primera edició. I no és estrany per dues raons, bàsicament, segons la meva modesta opinió. D'una banda perquè la distància de 30 Km no és habitual en curses a casa nostra i com diu el seu nom, és un autèntic test per saber com es troba un corredor a tres setmanes de la marató de Barcelona. D'altra banda, com que està organitzada per Gaudium Sports, amb el suport de Corredors.cat , es fa pensant especialment en el corredor popular. Èxit garantit.
Amb l'Arcadi (Foto:W.S Serradell
He estrenat camals i  maniguets de Bussetus
  L'any passat vaig fer els 30 Km, però enguany, amb una marató feta tot just 7 dies abans, em semblava excessiu fer-ne 30, pensant precisament en la Marató de BCN. Total, que vaig optar per apuntar-me als 15 Km, és a dir, una volta al circuit. Després, al comprovar que em recuperava molt bé i ràpidament de la MVV, vaig decidir fer un intermig: 21 Km.  El què he fet és, un cop completada la primera volta, seguir fins el Km 18 i allà girar cua i tornar a la meta per completar el 21 Km. Hem sortit amb l'Arcadi Alibés al costat de la llebre que marcava el ritme de 4,59/Km per acabar en 1h 15m el pas dels 15 Km (ritme de 3h 30m en marató) Els primers 4 km han estat una mica caòtics perquè al ser tants participants --3.000 acabats-- per alguns carrers no massa amples, de tant en tant la llebre se'ns escapava. A més anava un pèl rapid. A partir del Km 5 --que hem passat en 24m 30s-- ja ens hem posat a ritme de creuer (5m/Km). Cap el Km 8,5, l'Arcadi s'ha avançat uns metres a la llebre i he decidit anar-me'n amb ell. Ens hem posat més o menys a 4,50-4,55. Hem anat molt còmodes. Jo em trobava bé, tot confirmant que estava ben recuperat de l'esforç de la setmana passada. He completat els 15 Km en 1h 13m 21s a un ritme mitjà de 4,53. No calia prémer més l'accelerador. Els últims 6 Km, al fer-los sol, he perdut pistonada. M'han sortit en 30m i 13s (5,02m/Km) He acabat força bé. M'he notat, això sí, una mica carregadet el bessó de la cama dreta. Lògic, he pensat, després de la marató i avui els 21 Km. Però content.
La setmana vinent faré la meva particular tirada llarga per a la Marató de BCN. Serà partida, però Dissabte faré la tradicional Cursa Científica de l'Hospital de Sant Pau Són 2 hores voltant per l'interior dels jardins de l'hospital, en les que acostumo a fer uns 22-23 Km. Ritme molt suau perquè a més, hi ha pendents en el circuit que és d'uns 750 metres. Em trauran sang abans i després de la cursa per a fer estudis. I al dia següent faré la Mitja de Cambrils en la que la intenció és apretar per acostar-me al màxim a 1h 30m. L'any passat vaig fer 1h 30m 49s. El cert però, és que enguany amb baixar d'1h 35m ja em donaria per més que satisfet. Veurem.

1 comentari:

Raúl Muñoz ha dit...

No tens aturador! No en tens prou amb fer 15 que busques una mica més. Devia ser divertit veure't a contracorrent tornant cap al lloc de sortida/arribada. De nou felicitats