dijous, 26 de juliol del 2012

20 anys de Barcelona-92


Portant la torxa olímpica pel carrer Lleida


Ens van lliurar una medalla commemorativa

El 25 de juliol es van cumplir els 20 anys de la inauguració dels Jocs de Barcelona. La Unió de Federacions Esportives Catalanes van organitzar una celebració de l'efemèride, senzilla però emotiva. I vaig tenir l'honor de poder-hi participar gràcies a la invitació del gran Jordi "Txiqui" Sans, campió olímpic de Waterpolo a Atlanta 96 i subcampió a Barcelona 92. Vam ser 36 rellevistes els escullits per a portar la flama novament pels carrers de la ciutat. Al 92 vaig tenir la sort de poder-la portar, també. Aleshores la vaig dur aprop de la Seu d'Urgell, en el recorregut de la torxa per tot Catalunya. A diferència d'aleshores, ara he pogut compartir unes bones estones amb autèntics de l'esport com Juan Antonio San Epifanio, "Epi", l'últim rellevista al 92 abans de la mítica encesa del peveter per part d'Antonio Rebollo; Josep Maria Van der Ploeg, campió olímpic de Vela al 92 en classe Finn; Natxo Solozábal, plata en bàsquet a Los Angeles-84; Eli Maragall, campiona olímpica d'hoquei herba a Barcelona-92; Gervasi Deferr, doble campió olímpic de gimnàstica a Sidney 2000 i Atenes 2004; Jordi Arrese, plata en tenis a Barcelona-92, o Enric Masip, bronze en handbol a Sydney 2000... i tants d'altres, fins a 36 com deia, que han estat rellevistes com jo. Més que un honor compartir amb ells una estona plena de records dels Jocs, cadascú explicant i recordant les seves vivències olímpiques personals.


Fent broma amb Ivan Tibau, Secretari General de l'Esport

D'aquí a 5 anys se'n cumpliran 25 del Jocs de Barcelona. Ho haurem de tornar a celebrar !!

2 comentaris:

Sebas Guim ha dit...

No et vaig fer cap comentari...però quina enveja em vas (vau) fer...Afortunat!!!!!

Raúl Muñoz ha dit...

Et vaig veure en directe!!!

Una gran il·lusió. Jo també vaig sentir enveja... no sé si sana o no, però enveja, je, je