dilluns, 22 de maig del 2023

Encara baixo del 50 minuts...

Entrada a meta a la cursa DIR (Foto: DIR)
  

Com que la setmana passada no vaig fer l'entrada del blog que tocava de la Cursa de Nou Barris, en aquesta l'hi afegeixo, ja que aquest diumenge 21 de maig he fet la Cursa DIR Diagonal. Totes dues a Barcelona. Feia 7 anys que no feia la Cursa de Nou Barris, una clàssica que vaig córrer per primer cop al 2001 (38:57).  L'última vegada que l'havia disputat va ser al 2016 amb una marca de 44:19. És una cursa que ha canviat el recorregut. Bàsicament té una pujada notable poc abans de la meitat i destaca perquè la meta ja no està després d'una pujada, com era abans, sinó que acaba a la pista d'atletisme de Can Dragó. Vaig seguir les llebres dels 50 minuts tot el què vaig poder. A la pujada mencionada se'm van escapar. Vaig estar més de mitja cursa intentant atrapar-les, però no hi havia manera. Anaven massa ràpides. El Km 9, que tenia baixada, vaig posar-me per moments a 4:36, i ni així les vaig atrapar. Quan vam entrar a la pista de Can Dragó, les llebres van aturar-se gairebé en sec, m'imagino perquè devien veure el crono i que acabarien una trentena de segons per sota dels 50 minuts. Això em va permetre passar-les i acabar en 49m i 36s. Tenint en compte el pendent, em va semblar una marca correcte.

Enfilant cap el Km 9 de la cursa de Nou Barris (Foto: Pako Beer)

  I aquest diumenge he corregut la Cursa DIR Guàrdia Urbana, a Barcelona, també. És una cursa que té la majoria dels seus 10 quilòmetres en baixada. I es nota en les marques. L'any passat, però, no sé què va passar --feia calor, això sí-- i no vaig aconseguir baixar dels 50 minuts. Avui, però, m'he venjat d'aquell crono i he corregut en 48:07. Millor marca de l'any, però no homologable pel descens comentat. He passat el primer 5.000 en 23:35 i el segon l'he fet 57s més lent, en 24:32. Estic satisfet, però, ja que he fet tots els quilòmetres per sota de 5m/Km. Per mí ara, això està força bé. 


En ple esforç a la Cursa DIR (Foto: Pako Beer)

Ah! I he estrenat la samarreta de la Cursa dels 40 anys de TV3 i Catalunya Ràdio, del 18 de juny, de la qual en sóc el director. Inscriviu-vos, que us agradarà. Són només 6 quilòmetres. 

Entrevistat per en Roger Escapa, al Teatre Romea (Foto: Catalunya Ràdio)

Després en Roger Escapa, d'"El Suplement" de Catalunya Ràdio, m'ha entrevistat per parlar de la Cursa dels 40 anys... i també de més coses, com ara, el meu funeral...