dilluns, 18 de juliol del 2022

Al Poble Sec sempre fa calor

Rematant la pujada més llarga del recorregut (Foto Pako Beer)


Una cursa clàssica estiuenca a Barcelona és la de Poble Sec. Són 5 Km pel barri en un circuit de 2,5Km, al qual es dones dues voltes. Per l'epoca de l'any, òbviament fa calor, però es fa suportable perqu`+e la cursa és curta i, sobretot, perquè el circuit està molt arreserat i pràcticament tot ell té ombra. Era la tercera vegada que hi participava. Vaig debutar-hi al 2013 amb un temps de 22,16. No hi vaig tornar fins 5 anys després, al 2018. Alehores ja vaig trigar 24,14. Recordo que em vaig quedar amb un cert mal regust perquè les pujades que hi ha em van semblar molt dures. Ara, al fer-la per tercer cop al 2022, vaig plantejar-me ser moderat i fer una primera volta tranquil·la i una segona prement l'accelerador. És fàcil en aquesta cursa sortir tranquil ja que al ser estrets els carrers és molt complicat avançar corredors. L'únic que has de fer es col·locar-te ben enrera a la sortida per tenir molts corredors per davant que et facin de tap i així no accelerar-te en excés a la primera volta. Dit i fet. Fins ben bé el km 1,5 no vaig poder córrer amb comoditat, amb espai. Vaig passar per meta en la primera volta en 13 minuts justos

El primer pas per meta (Foto: Mònica Majoral)

En cas de doblar, hauria fet 26 minuts. Un temps molt dolent. La llebre del 30 minuts feia estona que l'havia superada, però la llebre dels 25 minuts no la veia, de lluny com la devia tenir. En la segona volta vaig accelerar i em vaig trobar molt bé, tot sigui dit. Les pujades que 5 anys enrera se m'havien atravessat, les vaig fer sense que em semblessin res de l'altre món. Vaig completar la segona volta en 12m i 7s per un total, doncs de 25m 7s. Fer la segona volta 53 segons més ràpid que la primera em va semblar magnífic. Al 2018 els parcials van ser 11,54 i 12,19. Massa ràpid la primera i ho vaig pagar a la segona. Sempre és millor córrer de menys a més. Les sensacions que et queden són més positives. I així va ser aquest calurós diumenge del 2022.

   Ara no faré cap cursa més fins l'agost. Bon estiu!