dilluns, 12 de desembre del 2016

Millor marca de l'any en 10 Km !!!

Diumenge vaig córrer la Sansi de Viladecans. Tant els 5 km com els 10 km. Les dues curses. Una darrera de l'altra. L'any passat es feia només la de 5 Km i em va sortir una marca molt bona: 20m 33s. Millor marca del 2015 en la distància. El recorregut és molt pla i si el vent et respecta, es pot fer un bon registre. Enguany no tenia clar com afrontar les dues curses; reservar en el 5K per prémer l'accelerador en el 10K ? Anar ràpid al 5.000 i afluixar en el 10.000 ? Al final vaig decidir fer el més assenyat: anar per sensacions i no preocupar-me. A la prova de 5km vaig veure com la llebre dels 20m se m'escapava de bon començament. Ni en broma em veia capaç d'anar a 4m/km. Jo a la meva. Vaig anar fent i vaig acabar en 21m i 52s.  No era per tirar coets, però correcte. Durant bona part de la cursa em descobria pensant en el 10.000 de després; que si estaria massa cansat... Potser això em va fer frenar una mica, ni que fos inconscientment.
En ple esforç en el 5.000
 I va arribar el 10.000. Com que em van donar un pitrall que m'ho permetia, vaig sortir a la primera tongada, on estan els que corren més. Sensació estranya al quedar-me enderrerit, al notar que em quedava dels últims. No és que corri molt, jo, ja ho sabeu, però sempre hi tinc al darrera molts altres corredors. Vaig pensar que quan m'atrapessin els de la segona tongada ja estaria més tranquil en aquest sentit. Curiós. Quan això va passar, vaig veure que no hi havia tanta gent com havia imaginat que em superava. A més el pas pel 5.000 va ser 21,43, o sigui més ràpid que la cursa de 5K que havia fet abans. Confirmació que anava a un ritme molt bo. Massa i tot, potser. Com sol ser habitual, vaig decidir arriscar. Vaig fer els meus càlculs i vaig veure que la millor marca de l'any estava al meu abast. El repte era baixar dels 44m, ja que la MMA era 44,04. Vaig mirar de donar el màxim. Aniria de segons... Vaig encarar la recta de meta. Al veure el crono, vaig comprovar que ho aconseguiria !!! 43m 53s. Marca superada per 9 segons, que em van saber a glòria ! I vaig quedar el quart de la meva categoria d'edat. No baixava dels 44m des del 31 de desembre del 2015, a la Sant Silvestre Barcelonesa de Sant Cugat del Vallès.
Molt content abans de fer el 10.000
Diumenge que ve faré els 10km de la UAB, per la Marató de TV3, que és aquell mateix dia.