diumenge, 12 de febrer del 2012

Mitja de Gavà: passet a passet vaig avançant

Entrant a la meta (Foto: Cristina Fàbregas)
Diuen que els fondistes som pacients. Ens passem moltes hores corrent, entrenant o competint. Però si resulta que les coses no surten com esperes, en competició, especialment... Grrrrrrr! Avui Mitja de Gavà. Ha estat la meva novena participació. Al 2004 vaig fer el millor registre (1h 24m 47). Al 2005 i al 2006 vaig fer 1h 26m. L'aspiració avui era, simplement, fer-ho millor que a Granollers la setmana passada (1h 33m 44s) A la sortida he vist que el ManoloM, gran correcat, era la llebre oficial de 1h 30m. No m'ho he pensat dos cops i he decidit enganxar-m'hi. Volia veure si els entrenaments de qualitat d'aquesta setmana donaven fruit. Fins el Km 5 he anat còmodament situat en el grup, si bé ja intuïa que seria molt difícil que aguantés tota la cursa a aquest ritme (4m 14s). En l'avituallament del 5 m'he despenjat una miqueta i m'ha costat força tornar a enganxar-me al grup. Bé, de fet no m'he arribat a enganxar més. Anava l'últim del grup, intentant no perdre pistonada. Els parcials que jo marcava eren uns pocs segons per sota del ritme (4'16-4'19...) però lentament i inexorable el grup se m'escapava. Cap el Km 10,5-11 ja havien marxat massa lluny per intentar enganxar-los i aleshores ha començat una nova cursa per a mí. Primer objectiu: fer 1,31m. Al cap d'uns quilòmetres, sobre el 15 o 16, més o menys, es tractava de estar al voltant de 1h 32m. El vent en contra m'ha afectat més del que em pensava perquè quan he aturat el crono a l'Estadi de la Bòvila, a la meta, he marcat 1h 33m 0s !!!!  Grrrr!!! La decepció, en els primers moments, ha estat gran. Després m'he anat conformant, ja que, de fet, he acabat 44 segons abans que diumenge passat a Granollers. O sigui que hi ha una clara millora. 44 segons és una millora substancial per a mí. Espero confirmar-la i superar-la d'aquí a dues setmanes a la Mitja de Barcelona.
   Moltes gràcies a la Cris per les fotos. Feia fresqueta, però m'he abrigat convenientment i cap problema. Avui he estrenat la nova indumentària groga del club Adidas Domingo Catalán.
   La setmana vinent correré els 10 Km de Badalona, potser amb una tiradeta prèvia de 8 Km, més o menys

5 comentaris:

Raúl Muñoz ha dit...

Xavi, fent, com fas, les curses a bon ritme (per no dir a tope), una millora de 44" una setmana després de la mitja de Granollers està prou bé. Un company meu d'equip, que va fer Granollers en 1h13, ahir va ser sisè de la general amb 1h14!!!
Pensa que molts de nosaltres guardem forces per a les curses. Tu te les prens com entrenaments de qualitat, però vas "a mort". Per tant, el resultat és més que bo. Si l'objectiu és la marató, a la mitja ja tindràs bastant clar el teu nivell.
I encara que t'abriguis prou, el fred NO AJUDA gens.

Xavi ha dit...

Raül:

Tú sempre positiu. Genial ! Moltes gràcies !

Agafa'm si pots ha dit...

Felicitats per la marca Xavi! Com diu en Raúl, tot i prendre-te-les com un entrenament, sempre vas a tope a les curses per la qual cosa els temps són molt bons, i més competint cada cap de setmana com fas. I, en aquest cas, 44 segons de menys sempre són ben rebuts jeje

Salutacions!

Sebas Guim ha dit...

Tu, pim pam, toma lacasitos...cada setmana un mitja o un 10k i amb exigències...buffffff.
Un segon (per baixar de 1.33 no és) res. L'important són els quaranta-quatre. I tant!!!

Xavi ha dit...

Merci, Sebas ! Ets un crack també, animant-me !