diumenge, 4 de setembre del 2011

3 anys després, torno a la Marxa dels 3 Pics


Havia fet aquesta cursa de muntanya al 2007 i al 2008 i enguany hi he tornat. Es tracta de fer pràcticament una mitja (20,56 Km m'ha sortit amb el forerunner) per muntanya a la zona de Navàs, l'Ametlla de Merola i Balsareny. No sóc cap expert en curses de muntanya, de fet en faig molt poques, però aquesta dels 3 Pics ara ja em té el cor robat. Al 2007 la vaig fer per primer cop i vaig trigar 1h i 55m. L'any següent vaig tornar-hi i només vaig fer 2h 1m. Vaig quedar força decebut del meu rendiment i segurament per això no hi havia tornat. Però vet aquí que l'Arcadi em va dir que aquest any hi anava i em vaig animar a repetir l'experiència. I vaig encertar! La pujada al primer pic és senzilla si bé el descens és força complicat, almenys per a mí, en alguns trams, amb rocs ben alts que trobo molt perillosos si no hi estàs avesat. M'imaginava com saltaria el Kilian Jornet si corrés aquesta prova...
Un cop arribats a l'Ametlla de Merola, comença el lent i continuat ascens cap el segon pic, que s'accentúa a les acaballes. Un cop coronat, comença un descens gairebé interminable de ben bé 6,5 Km. Tot són camins prou amples i es pot còrrer bastant. De fet jo diria que en aquesta cursa estàs més estona baixant que pujant. Cap el Km 16 i mig comença l'últim ascens, ja a tocar de Navàs. En baixar arribes al Km 20 i encara queda l'última pujada fins arribar a la carretera d'entrada de Navàs. Aleshores ja olores l'arribada. El meu objectiu era baixar de les 2 hores i fita aconseguida !! 1h 57m 17s. No massa lluny de la meva millor marca. Llàstima que a l'Arcadi no li va anar tant bé. Problemes estomacals el van fer acabar en 2h i 20m. Sempre ho diu que les curses a la tarda no se li dónen gens bé.
En fi. Estic satisfet del registre i sobretot, de les sensacions. Els entrenaments per la marató del Mediterrani s'havien de notar. Pròxima cita, diumenge 11 --últim dia de vacances, snif...!-- a l'Ametlla de Merola. 10 Km. Cross. Dur, dur.

1 comentari:

Raúl Muñoz ha dit...

Ja vas agafant la forma, i això es nota. Tot i que per a tu, sembla que sempre estiguis en forma.

Bona cursa. Aquests entrenaments de muntanya t'aniran molt bé per a la marató!

Una abraçada.