dilluns, 19 de juny del 2017

Bellavista: canvi de circuit a millor

           Tercera participació consecutiva a la cursa de Bellavista. L'organitzador, en Ramon Berruezo, em va inscriure almenys 6 mesos abans. Per falta de previsió, no serà.. ;-)  És una cursa que m'agrada, encara que és força dura. Enguany ha arribat a l'edició número 31 i, com sol ser habitual, en un dia de forta calor i amb un sol de justícia. Fins l'any passat la cursa era d'anada i tornada, és a dir, que tornaves per on havies anat, un cop creuada l'autovia. Després d'un primer quilòmetre encara no per dins del barri de Bellavista, amb baixada i pla, comença la pujada primer en asfalt i després sobre terra. Recordava dels anys anteriors que fins que no arribaves al lloc de girar cúa hi havia pujades força notables. Enguany m'ha semblat que no hi havia tanta pujada. La primera part, pujant per l'asfalt, se m'ha fet feixuga. Tot i haver sortit a les 9 del matí, el sol picava de valent. I a la carretera estàvem desprotegits, sense ombra. Quan hem entrat a la part nova del recorregut, tot canvia radicalment. Tot molt ombrívol, amb baixades i bons trams de pla on es podia córrer força. La veritat és que he gaudit molt aquesta part. El bon amic Jaume Aragonès d'A 4 el Km, m'havia comentat que hi havia una trialera complicada. Ja sabeu, els que seguiu aquest blog, que els descensos en muntanya són una de les meves creus. La trialera d'avui era molt senzilla, fins i tot per a mi. Jaume, ets un exagerat..! ;-)))
           He pogut atrapar totes les noies que tenia a l'abast. Alguns d'elles m'havien avançat en la primera part. Tret de la Núria Salvat, dels Runners de Sant Adrià, que ha fet 49m 16s. A Sant Joan Despí, dissabte passat la vaig guanyar.(44,11 per 45,39) Avui ha corregut més que jo. Abans d'arribar a la meta i ha una doble rampa, ja a l'asfalt, que és dura. Però ja estava mentalitzat i sabia que, al ser curta, es tractava d'un esforç breu abans d'arribar a la llarga recta final del carrer Andalusia. Allà he esprintat a un corredor i un altre m'ha passat a mí com un llamp en els últims metres. Està molt bé acabar forts !
          En total he fet 49m i 37s. Pitjor que al 2016 (47,52) i millor que al 2015 (49,42). De moment encara em mantinc per sota dels 50m, que, tenint en compte els desnivells, em satisfà prou. L'única cosa que hauria de dir com a contra és que em fa molt l'efecte que la cursa no arriba als 10km. El GPS m'ha donat 9,87 Km. He pensat que per la part amb bosc, l'aparell podria haver perdut cobertura. Si efectivament és així o no, no ho puc confirmar. El què sí puc dir és que un 10.000 amb aquests desnivells, se'm fa difícil pensar que puc baixar dels 50 minuts. És per això que penso que igual sí que és curta la cursa. Li preguntaré al Ramon Berruezo.  


Video fet pel Jaume Aragonès. Un crack !!!