diumenge, 21 de juliol del 2013

500 curses són un grapadet, oi ?

Tal com us vaig avançar, diumenge faré, a La Floresta, la meva cursa número 500. Estarà bé perquè és el 30è aniversari d'aquesta cursa vallenca. Crec, paral·lelament, que és un bon moment per mirar enrera i observar algunes coses al respecte d'aquestes 499 curses que he completat fins ara.
Per exemple, que vaig fer la primera el 21 de setembre del 1997. Va ser una cursa de la Mercè. Eren 9 Km i vaig trigar 52 minuts i 27 segons !! Recordo que tenia molta por de no poder acabar-la i vaig anar molt lent. De fet, corria des de feia escassament un mes.
   La meva cursa número 100 va ser una fita molt important en la meva vida de corredor. Va coincidir amb els 100 quilòmetres de Terrassa en pista. Va ser el 20 d'octubre del 2001. Tenia 40 anys i provava per primera vegada la ultradistància. I vaig aconseguir tots els objectius: Acabar-la, fer-la tota corrent i en menys de 10 hores (9h 36m 59s) A un ritme més ràpid que al meu debut a la Mercè del 97 !! (5,52 per 5,46) Espectacular per a mi. Una dada que he descobert ara a l'escriure aquest post.
  La cursa número 200 va arribar al 2005. I va ser a l'Ametlla de la Merola, la cursa de setembre del poble del meu company de feina i amic Arcadi Alibés. Enguany, per cert, hi faré la meva 10a participació i em donaran un quadre commemoratiu de record. Em fa especial il·lusió.
  La cursa número 300 la vaig fer a Lloret de Mar. Va ser el 28 de desembre del 2008. Era la Sansi, que aleshores es feia a Lloret, organitzada per l'atleta Josep Lluís Blanco i el seu equip.
  La cursa número 400 va ser una altra clàssica del calendari català: la cursa Delta Prat de 10 Km. Va ser el 29 de maig del 2011.
   He observat que a mesura que faig curses, cada vegada en faig més en menys temps. No és que millori les marques, evidentment. Ho detallo:

  De la cursa 1 a la 100 vaig trigar 4 anys i 1 mes
  De la 101 a la 200:                     3 anys i 11 mesos
  De la 201 a la 300:                     3 anys i 3 mesos        
  De la 301 a la 400:                     2 anys i 5 mesos
  De la 401 a la 500:                     2 anys i 2 mesos

  De les 499 curses fetes fins ara veig que la que he fet més cops és la Marató de Barcelona. Com a maratonià que em considero, es un orgull que la prova que he fet més vegades sigui la marató de la meva ciutat. També els 10 Km de Sant Antoni, de l'amic Josep Maria Conesa l'he completat 13 vegades. És un honor per a mi perquè també és una de les grans clàssiques de l'atletisme popular català.
El detall de les curses que he fet més cops és el següent:

13 cops  Marató de Barcelona, 10 Km Sant Antoni      
10           Mercè, Mitja de Sitges
9            Ametlla Merola, Mitja de Gavà, Mitja de Barcelona
8            Sant Muç (Rubí), Mitja de Montornès, 10Km Vila Olímpica
7            Jean Bouin, 10Km Matadepera, 10 Km C.N. Sabadell, Bombers

No voldria acabar aquesta entrada sense tenir un record per a dues persones. Un per en Tito Vilanova. No el conec personalment, però al ser periodista esportiu és com si fos de casa. O millor dit, com si fos un company de feina. Ara li toca lluitar més que mai. I l'altre sí que és per un company de feina de veritat. L'Àlex Verdú, un càmera dels de tota la vida. Sempre somrient. El recordaré sempre així: somrient. Ens ha deixat sobtadament.
Fins sempre, Àlex

#animstito (Foto Mundo Deportivo)

   

                           

1 comentari:

Raúl Muñoz ha dit...

Enhorabona, Xavi. Sí que en són, un bon grapat. No crec que hi hagi tanta gent que arribi a aquest nombre de curses. I en realitat tampoc fa tant que corres!!!
A gaudiar-la, que és el millor de tot.