dimarts, 15 d’agost del 2017

Ja tocava córrer a Manlleu !!

A la Plaça de Fra Bernadí de Manlleu, on hi havia la sortida i la meta
La cursa de Festa Major de Manlleu ha complert enguany 40 edicions. En són moltíssimes. Feia anys que la tenia entre cella i cella. Al ser sempre el 15 d'agost, sovint estava fora de vacances i no hi podia anar. Aquest any sí que ha estat possible. Em vaig inscriure amb prou antel·lació. Tanta que quan la vaig formalitzar era tot just el 5è de la llista d'inscrits. I m'han donat el dorsal número 5. M'imagino, doncs, que s'assignaven per ordre estricte d'inscripció. Després d'escalfar una miqueta i de les curses infantils, hem sortit 231 corredors a fer un circuit molt planer amb un parell de pujades, tan sols. Hem anat cap el parc del riu Ter, on segurament hi havia la part més lenta del circuit, després de les dues pujades (la mateixa, que es fa dos cops). Dic part lenta perquè al ser la superfície d'una mena de grava petita, inevitablement rellisques una mica a cada passa, i això t'alenteix. A la part final d'aquesta zona, cap el Km 3, m'ha atrapat en Vicenç Solé. És incombustible. No l'he pogut seguir. De cap de les maneres. Poc abans d'arribar a la magnífica plaça de Fra Bernadí, he caçat l'atleta local Laura Soler. Feia estona que estava intentant atrapar-la. Quan pensava que la feina ja estava feta, ha fet un canvi espectacular, ja dins de la plaça, que m'ha deixat clavat. Quin esprint, mare meva !!  Al final he entrat en 22 minuts i 47 segons. El registre no és res de l'altre món --aspirava a baixar dels 22 minuts-- però el dóno per bo pel poc entrenament que porto, la calor, la grava petita i les dues pujades que hem fet. El Vicenç m'ha tret entre 5 i 10 segons, aproximadament. La cursa m'ha agradat. Cursa de la vella escola, diria. Gratuïta, amb una aigua per refrescar-se a l'acabar, i res més. De fet, als corredors no ens fa falta res més per fer el què ens agrada, que és córrer. Al 2008 vaig córrer la cursa de Policies que es feia entre Manlleu i Vic. Eren 10 Km. Va ser el 25 de maig, un dia que va ploure moltíssim. Va guanyar la cursa el gran Carles Castillejo. Aquest pròxim diumenge, segurament correré la cursa de Festa Major de Castellbisbal. Aviam què tal se'm dona...

2 comentaris:

Vicenç ha dit...

Bona cursa Xavier, recordo el dia de pluja, jo també hi era, no recordaba ni dia ni any, però amb la teva informació he trobat que vaig fer 43' 08" , recordo especialment als voluntaris sota l'aiguat aguantant com a campions.

Xavi ha dit...

Ah, doncs aquell dia et vaig guanyar ! Vaig fer 42,15, i, encabat, vaig entrevistar en Carles Castillejo. I recordo també que vaig superar la Carme Ballesteros. Ella no estava fina per lesió aquell dia; ja m'ho havia dit abans de començar. Llàstima que aleshores encara no feia el blog. El vaig començar l'octubre d'aquell 2008, o sigui 5 mesos més tard. Sinó, tindria la crònica, en la que hauria posat --segur--detalls que ara no recordo.