dimarts, 5 de maig del 2015

La 44a marató, a Empúries

Ja són 44 les maratons completades. 6 a Empúries (Foto: Yair Bonastre)
Diumenge vaig completar per sisena vegada la Marató d'Empúries. M'agrada la zona per on discorre la prova però és evident que és una marató molt dura, tot i ser pràcticament plana. El fet que s'hagin de completar dues voltes al circuit la fa, almenys per a mí, especialment dura. Trobo que psicològicament suposa un important desgast. Els últims 4 quilòmetres, a més, tenen algunes pujades molt notables, que la fan més complicada, encara. Però insisteixo que la faré, si puc per feina, cada any. La meva idea era sortir a ritme de 5m/km fins on pogués aguantar. El cert és que de bones a primeres, per anar relativament còmode, alguns quilòmetres em sortien a 5,05. De tota manera, després de 10km, anava a un promig de 5,02, que ja m'estava bé. Vaig anar fent fins a la mitja marató, que vaig passar en 1h 46m. 1 minutet per sobre del 5m/km, però em semblava correcte. Ràpidament, càlculs: si doblava, 3h 32m. Com que tenia clar que ni en broma seria capaç de doblar, vaig calcular 10-12 minuts més en la segona mitja. O sigui que l'expectativa era 3,42-3,44. Com que al 2014 vaig fer 3,47,45, ja em semblava correcte. Però la segona mitja va ser un calvari, per a mí. No tenia cap problema físic, però perdia pistonada. Vaig intentar atrapar la 3a noia, entre el Km 23 i el 28.
Va fer un dia de força humitat (Foto: Yair Bonastre)
No ho vaig aconseguir i devia pagar l'esforç. A partir d'aleshores el meu ritme era per sobre de 5,25 m/Km. Decepció. Bé, què hi farem. Es tractava d'acabar-la el més dignament possible. Al final 3h 47m 10s, 16m més lenta la 2a mitja que la primera !! En total, però, 35s millor que l'any passat. Però al 2014 havia fet tres maratons abans d'Empúries. Enguany era la primera. Per això pensava que aniria una mica més ràpid.C'est la vie !! Vaig notar una humitat molt alta durant tota la cursa, però no em sembla que m'afectés gaire. La prova és molt solitària --la vam acabar 224 corredors-- i això també acaba notant-se. Ara toca, el 17 de maig, la Marató de Tortosa. L'any passat la vaig fer en 3h 41m. Ara es tracta de baixar de 3h 40m. Aviam com estic el dia de la cursa !

1 comentari:

Raúl Muñoz ha dit...

Una altra al sac, Xavi!
És evident que hi ha curses complicades i Empúries ho és. No descarto algun any apropar-m'hi, però entre el vent, l'època de l'any i d'altres qüestions la fan especialment dura, segons comentaris que he llegit. Tortosa té més bona pinta: una mica de "baixada", recorregut linial... seguirem els teus comentaris.
Ànims!