dimarts, 15 d’abril del 2014

29 anys després....

Entrant a meta (Foto: Juan Jiménez)
El "new look"
Diumenge la cursa de Bombers va ser especial. Va sera la primera que corria sense bigoti. L'he dut durant 29 anys. Ja tocava un canvi, potser. Feia uns anys que no corria Bombers. És una cursa molt professionalitzada i en la que està tot molt ben preparat per acullir tants i tants corredors. 27.000 segons els organitzadors, però uns 22.000 acabats, segons les classificacions. Va fer un dia de força sol amb calor. Tinc la sort que les altes temperatures no baixen especialment el meu rendiment. Vaig sortir en el calaix de sub 42 si bé ja sabia que difícilment podria baixar dels 42 minuts. Vaig sortir rapidet, poc per sobre de 4m/km. Un ritme excessiu per a mí, i més tenint en compte que divendres havia fet una tirada de 31 km i dissabte una sessió de 12,5 km. Al voltant del km 3 em va agafar el grup que anava a baixar de 42m, amb el gran Manolo fent de llebre. Vaig aguantar amb ells fins el km 4. En l'avituallament els vaig perdre. Però havia passat la part més complicada del circuit, el Paral.lel. A la Gran Via el meu ritme va baixar. Vaig passar el km 5 en 21,50. El repte aleshores va ser acabar en menys de 44m. La segona part del circuit és més afavoridora, amb una parell de carrers amb baixada --Marina i Via Laietana-- però també té el tram de la Ronda de Sant Pere, al km 8, que pica que deu n'hi do. Allà vaig notar l'esforç, però a la Via Laietana em vaig recuperar i vaig anar alguns metres fins i tot per sota de 4m/km. Al final 43m i 51s. Prou satisfet. Només 11s més lent el segon 5.000 comparat amb el primer. Ja m'està bé. A partir d'ara, compte que sense bigoti correré molt més, he, he...
  La pròxima cita és la marató d'Empúries, el 4 de maig. Fins aleshores no faré cap altra cursa. El 20 d'abril, a part que no hi ha curses que jo sàpiga, tinc el matí ocupat, i el 27 d'abril transmetré la final del Barcelona Open Banc Sabadell --el Godó-- i per tant tampoc podré fer cap cursa.

1 comentari:

Raúl Muñoz ha dit...

Ja et vaig veure ahir i vaig pensar si debia ser alguna promesa o alguna cosa similar. Si més no, sorprèn quan no has vist una persona d'una manera concreta. El canvi es nota, i molt!!!
De la cursa, la gent a vegades paga un inici massa ràpid, tot i tenir en compte el perfil positiu de la segona meitat. A tu no et va passar gaire, tot s'ha de dir, però vas pagar una mica l'esforç inicial. Bon temps, però.